Spojené štáty americké

Čo vidieť počas víkendu vo Philadelphii

Dievča stojí na námestí pod symbolom LOVE.

​Philadelphia patrí medzi americké mestá s bohatou históriou. Podpísala sa v nej deklarácia o nezávislosti USA, ušila sa tu prvá americká vlajka a žil tu nielen prvý americký prezident George Washington, ale aj legendárny spisovateľ Edgar Allan Poe. Neďaleko nej dodnes žijú Amiši, ktorí sa vozia na koňoch, nepoužívajú elektrinu a občas im ich jednoduchý spôsob života závidím.

Tento výlet organizoval East Coast EdVentures a zúčastnila som sa ho ako au pair v rámci štúdii na škole MassBay, na ktorej som rok študovala. Na úspešné absolvovanie môjho au pair roka som však potrebovala šesť kreditov, a preto som sa zúčastnila aj víkendového výletu na Niagarské vodopády. Výlety od East Coast EdVentures sú síce primárne určené pre au pair, ale pridať sa ich môže úplne ktokoľvek, teda aj vy. 😉 Ako bonus budete mať jedinečnú príležitosť spoznať dievčatá, ktoré žijú v USA ako au pair.

​Ako prebiehal náš výlet

Do Philadelphie sme vyrazili o 13:30 z mestečka Newton, ktoré sa nachádza neďaleko Bostonu. Cestou sme si spravili zastávky v mestách Hartford, New Haven, Darien a v Newarku, kde sme nabrali ďalšie dievčatá. Jazda autobusom nám trvala skoro osem hodín a do Philadelphie sme dorazili večer o 21:00, kedy sme mali voľný program. Nakoľko je toto mesto známe svojím rušným nočným životom, vybrali sme sa do ulíc.

Na druhý deň ráno pred deviatou nám začala autobusovo-pešia trojhodinová prehliadka mesta. Autobusom sme prešli historickú časť mesta, videli sme Independence Hall, Independence National Historical Park, Betsy Ross House, Elfreth´s Alley a Chinatown.

Independence Hall je miestnosť, v ktorej bola podpísaná Deklarácia o nezávislosti Spojených štátov. Vstup do tejto miestnosti je zadarmo, avšak musíte si vopred osobne rezervovať lístok v Independence Visitor Center. Lístok sa totiž viaže na konkrétnu hodinu.

Malá tehlová budova pri ceste. Podpísala sa v nej americká deklarácia.
Independence Hall

Pri Independence Hall sa nachádza Liberty Bell a pekný Independence National Historical Park. Liberty Bell je symbol americkej nezávislosti a slobody a vstup k tomuto zvonu je zadarmo.

Zvon uprostred miestnosti. Za ním sa nachádza Independence Hall.
Liberty Bell

Betsy Ross je žena, ktorá ušila prvú americkú vlajku. Vtedajšia vlajka mala iba 13 hviezd, ktoré reprezentovali 13 pôvodných kolónií.

V tomto dome žila žena, ktorá ušila prvú americkú vlajku.
Betsy Ross House

Elfreth´s Alley je považovaná za najstaršiu kontinuálne osídlenú ulicu v USA. Ľudia tu žijú už vyše 300 rokov a je vďaka svojej unikátnosti je populárnym miestom na natáčanie filmov.

Po prechádzke po Independence National Historical Park sme si spravili ďalšiu fotografickú zastávku pri známom symbole LOVE. Nachádza sa v Love Parku a symbolizuje lásku a jednotu.

Námestie Love Park, na ktorom sa nachádza ikonická socha LOVE.
Love Park

Nakoniec sme sa presunuli k Philadelphia Museum of Art, pred ktorým sa nachádzajú legendárne schody z filmu Rocky. Nenechali sme sa zahanbiť, pustili sme si Eye of the Tiger a vybehli sme si ich aj my.

Budova múzea umenia, pred ktorým sa nachádzajú schody a socha vojaka na koni.
Philadelphia Museum of Art
Socha bojovníka Rockyho.
Rocky

V druhej polovici dňa sme sa presunuli do Amish Country, ktorá sa nachádza približne hodinu od Philadelphie. Pozreli sme si ako žijú a zostali sme tam na večeru. Po večeri s Amišmi sme sa už len presunuli naspäť do hotela vo Philadelphii a až do poobedia nasledujúceho dňa sme mali voľný program.

Všetko o tom, ako to vyzerá v Amish Country sa dočítate v mojom článku Výlet do Amish Country.

Čo ešte sa oplatí vidieť v Philadelphii

V nedeľu ráno sme sa vybrali do Independence Visitor Center, aby sme si vybavili lístok na prehliadku Independence Hall. Bohužiaľ najbližší voľný vstup mali až na obed, čo nám kvôli programu vôbec nevyhovovalo. Preto ak plánujete navštíviť Independence Hall, určite riešte lístky aspoň deň vopred. Dokonca si ich môžete rezervovať aj online.

Tehlová budova Independence Visitor Center.
Independence Visitor Center

Od Independence Visitor Center sme sa boli prejsť ku President’s House, kde žili americkí prezidenti George Washington a John Adams.

Z budovy zostali už iba rámy z okien a dverí.
President’s House

Pozostatky z prezidentského domu v Philadelphii.

Odtiaľ sme boli navštíviť dom, v ktorom niekoľko rokov žil Edgar Allan Poe.  Napísal tu slávne poviedky Vraždy na ulici Morgue, Jama a kyvadlo, Čierny kocúr, Zlatý chrobák, Pád domu Usherovcov, Maska červenej smrti, Súdok amontillada a pravdepodobne tu začal písať aj svoju báseň Havran.

Tehlový dom. Pred ním je na palici socha havrana.
Takto vyzeral dom, v ktorom žil Edgar Allan Poe. Ako ste si ho predstavovali vy?

Miestnosť v dome. Je vidno otvorený šatník a dvere.

Následne sme sa presunuli do galérie Philadelphia’s Magic Gardens. Patrí umelcovi Isaiah Zagar, ktorý tvorí mozaikové umenie z rôznych materiálov. Isaiah sa tu naozaj vyhral a bola to jedna z najlepších galérií, aké som kedy navštívila.

Vypísaný názov Philadelphia na stene v mozaike.
Philadelphia’s Magic Gardens

Dievča sedí na stoličke a okolo nej sú steny z farebnej mozaiky.

Philadelphia je preslávená jedlom Philly cheesesteakom, ktorý sme si dali na obed. Je to bageta naplnená tenkými plátkami hovädzieho mäsa a roztaveného syra. My sme ochutnali údajne najlepší v celej Philadelphii v Jim’s South St.

Reštaurácia, v ktorej dostanete najlepší Philly cheesesteak v Philadelphii.
Do Jim’s South St. si pripravte hotovosť. Keď som tu bola ja, kartou sa nedalo platiť.
Bageta s trhaným hovädzím mäsom a taveným syrom.
Philly cheesesteak

Po obede sme sa zastavili v prírodovednom múzeu a centre vedeckého výskumu The Franklin Institute, v ktorom máte možnosť vidieť sochu Benjamina Franklina a boli sme sa prejsť k Benjamin Franklin Bridge.

Prírodovedné múzeum v Philadelphii.
The Franklin Institute
Socha Benjamina Franklina.
Benjamin Franklin

💡 Zoznam múzeí, ktoré sú v Philadelphii zadarmo, nájdete na webovej stránke Visit Philadelphia.

Most, ktorý spája Pennsylvániu s New Jersey.
Benjamin Franklin Bridge

Pokiaľ máte na Philadelphiu viac času, nevynechajte návštevu tržnice Reading Terminal Market, pozrite si najväčšiu outdoorovú galériu na svete projekt Mural Mile, navštívte bývalú väznicu Eastern State Penitentiary, v ktorej sedel aj Al Capone a zájdite si na nejaký športový zápas. V Philadelphii hrajú Philadelphia Flyers v NHL, Philadelphia 76ers v NBA, Philadelphia Eagles v NFL a Philadelphia Phillies v MLB.

My sme to už nestihli, pretože o 14:00 sme vyrážali z Philadelphie a okolo 20:30 sme dorazili naspäť do Newtonu pri Bostone.

Sprievodkyňa oblečená v zelených šatách a bielom čepci.
Naša sprievodkyňa bola top. Obliekla sa do dobových šiat a tak nás sprevádzala po meste.

Návšteva Philadelphie prekonala moje očakávania a pokojne by som sa sem vrátila znova. Je to veľmi pekné a čisté mesto, ktoré ponúka veľa zaujímavých múzeí a kultúrneho vyžitia. Večer sa zas premení na rušné miesto s bohatým nočným životom a výber nočného klubu môže byť komplikovanejší než výber šiat. A to, medzi nami dievčatami, sa stáva málokedy.